1
|
Okul Yöneticilerinin Yenilik Yönetimi İnançları ile Stratejik Planlama Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
|
YILDIZ AHMET,ŞENTÜRK CİHAD
|
Harran Maarif Dergisi
|
2024
|
Uluslararası
Hakemli
Sobiad, Road, Scilit, Türk Eğitim İndeksi
Özgün Makale
|
|
|
2
|
Classroom assessment beliefs of teachers: Scale validity and reliability study
|
ŞENTÜRK CİHAD, BAŞ GÖKHAN
|
Educational Research for Policy and Practice
|
2023
|
Uluslararası
Hakemli
Australian Education Index
Özgün Makale
|
|
|
3
|
Metaverse in Science (Physics-Chemistry-Biology) Education
|
YAĞCI ALİ, ŞENTÜRK CİHAD
|
EDUCATIONE
|
2023
|
Uluslararası
Hakemli
ESJI, DRJI, Index Copernicus
Özgün Makale
|
|
|
4
|
An investigation into the predictive power of reflective thinking on learning strategies
|
AYDOĞMUŞ MEVLÜT, ŞENTÜRK CİHAD
|
Reflective Practice
|
2023
|
Uluslararası
Hakemli
British Education Index
Özgün Makale
|
|
|
5
|
Bir Bilim Kampının Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerine ve Bilim Kavramına Bakış Açılarına Etkisinin İncelenmesi
|
ERBİL DENİZ GÖKÇE, YILMAZ ELİF, ŞENTÜRK CİHAD, ÇEVİK MUSTAFA, ABDİOĞLU CİHAT
|
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
|
2022
|
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|
|
6
|
The mediating role of self-directed learning readiness in the relationship between teaching-learning conceptions and lifelong learning tendencies
|
KARATAŞ KASIM, ŞENTÜRK CİHAD, TEKE AZİZ
|
Australian Journal of Teacher Education
|
2021
|
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
7
|
Effects of the blended learning model on preservice teachers’ academic achievements and twenty-first century skills
|
ŞENTÜRK CİHAD
|
Education and Information Technologies
|
2021
|
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|
|
|
8
|
Investigating the relationship between teachers’ teaching beliefs and their affinity for lifelong learning: The mediating role of change tendencies
|
ŞENTÜRK CİHAD, BAŞ GÖKHAN
|
International Review of Education
|
2021
|
Uluslararası
Hakemli
British Education Index
Özgün Makale
|
|
|
9
|
Perceptions of teachers about the curriculum: A metaphor analysis
|
BAŞ GÖKHAN,ŞENTÜRK CİHAD
|
Research in Pedagogy
|
2020
|
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
10
|
Oyun Temelli Fen Öğrenme Yaşantılarının Akademik Başarıya, Kalıcılığa, Tutuma ve Öğrenme Sürecine Etkileri
|
ŞENTÜRK CİHAD
|
Milli Eğitim Dergisi
|
2020
|
Uluslararası
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|
|
11
|
Analysis of pre-service teachers’ learning styles according to Vermunt learning style model
|
ZEYBEK GÜLÇİN,ŞENTÜRK CİHAD
|
International Online Journal of Education and Teaching
|
2020
|
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
12
|
The effects of learning stations technique on academic achievement: A meta-analytic study
|
AYDOĞMUŞ MEVLÜT,ŞENTÜRK CİHAD
|
Research in Pedagogy
|
2019
|
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
13
|
Öğretmenlik uygulamalarının öğretmen adaylarının özyeterlik inancı ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumu üzerindeki etkisi
|
BAŞ GÖKHAN,ŞENTÜRK CİHAD
|
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
|
2019
|
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|
|
14
|
Multidimensional 21st century skills scale: Validity and reliability study
|
ÇEVİK MUSTAFA,ŞENTÜRK CİHAD
|
Cypriot Journal of Educational Sciences
|
2019
|
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
15
|
Teaching-learning conceptions and pedagogical competence perceptions of teachers: A correlational research
|
ŞENTÜRK CİHAD,ZEYBEK GÜLÇİN
|
Research in Pedagogy
|
2019
|
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
16
|
Teaching-learning conceptions and curriculum fidelity: A relational research
|
BAŞ GÖKHAN,ŞENTÜRK CİHAD
|
International Journal of Curriculum and Instruction
|
2019
|
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
17
|
Teachers’ voice: Teacher participation in curriculum development process
|
BAŞ GÖKHAN,ŞENTÜRK CİHAD
|
i.e.: inquiry in education
|
2019
|
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
18
|
Teachers’ educational beliefs and curriculum orientations: A relational research
|
BAŞ GÖKHAN,ŞENTÜRK CİHAD
|
Teachers and Curriculum
|
2019
|
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
19
|
Investigation of the Contribution of Differentiated Instruction into Science Literacy
|
ŞENTÜRK CİHAD,SARI HAKAN
|
Qualitative Research in Education
|
2018
|
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
20
|
An evaluation of technological pedagogical content knowledge (TPACK) of in-service teachers: A study in Turkish public schools
|
BAŞ GÖKHAN,ŞENTÜRK CİHAD
|
International Journal of Educational Technology
|
2018
|
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
21
|
Investigation of impacts of differentiated instruction applied in a primary school in attitudes of students towards the course
|
ŞENTÜRK CİHAD,SARI HAKAN
|
Cypriot Journal of Educational
|
2018
|
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
22
|
Sınıf Öğretmenlerinin E-Öğrenme Stillerinin İncelenmesi
|
ŞENTÜRK CİHAD,CİĞERCİ FATİH MEHMET
|
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
|
2018
|
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|
|
23
|
Science Literacy in Early Childhood
|
ŞENTÜRK CİHAD
|
IOSR Journal of Research Method in Education
|
2017
|
Uluslararası
Hakemli
EBSCO
Özgün Makale
|
|
|
24
|
Comparison of Turkish Elementary School Science Curriculum: 2005-2013-2017
|
ŞENTÜRK CİHAD,AYDOĞMUŞ MEVLÜT
|
International Journal of Modern Education Studies
|
2017
|
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Derleme Makale
|
|
|
25
|
Homework and academic achievement A meta analytic review of research
|
BAŞ GÖKHAN,ŞENTÜRK CİHAD,CİĞERCİ FATİH MEHMET
|
Issues in Educational Research
|
2017
|
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
26
|
Homework and academic achievement: A meta-analytic review of research
|
BAŞ GÖKHAN,ŞENTÜRK CİHAD,CİĞERCİ FATİH MEHMET
|
Issues in Educational Research
|
2017
|
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
27
|
Öğretmenlerin e öğrenmeye yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
|
ŞENTÜRK CİHAD
|
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
|
2016
|
Ulusal
Hakemli
TEI (Türk Eğitim İndeksi), MLA, DOAJ, Proquest CSA (Linguistics and Language Behavior Abstracts, Sociological Abstracts), Scientific Commons, BC ELN, Ulrichsweb, Index Islamicus, SSRN, ICAAP, Index Copernicus, J-Gate, Journal Seek, ASOS Index, Journal Database, TEI, SIOP SocIndex, Pubget, DRJI, WorldCat
Özgün Makale
|
|
|
28
|
Takvim Yaşı Olarak İlkokul Birinci Sınıf Eğitimine Erken Başlayan Çocuklarda Karşılaşılan Güçlüklere İlişkin Öğretmen Görüşleri
|
ŞENTÜRK CİHAD
|
Journal of European Education
|
2016
|
Ulusal
Hakemli
Cabell’xxs Directory, Ulrich’xxs Serials, ASOS Index, Bibliothek Hamburg, NewJour (Electronic journals and newsletters), Biblioteca GCC-IBT UNAM Library, the WZB (Electronic Journals Library), German National Library of Science and Technology, Akademik Dizin, OCLC WorldCat
Özgün Makale
|
|
|
29
|
Hayat bilgisi dersinde uygulanan dizgeli eğitimin öğretimin etkililiğinin incelenmesi
|
ŞENTÜRK CİHAD
|
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
|
2015
|
Ulusal
Hakemli
Asos, Scientific İndex Services, Arastirmax, Acar İndex, DRJI, Open Academic Journal İndex
Özgün Makale
|
|
|
30
|
İlköğretim Okulu Müdürlerinin Liderlik Davranışları İle Okul İklimi Arasındaki İlişki
|
ŞENTÜRK CİHAD,SAĞNAK MESUT
|
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
|
2012
|
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|
|
31
|
İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Adalet ÖrgütselVatandaşlık ve Örgütsel Güven Algıları
|
BAŞ GÖKHAN,ŞENTÜRK CİHAD
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
|
2011
|
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|