1
|
Tarım Engel Tanımaz: Özel gereksinimli çocuklarla geleneksel tarım ve doğa uygulamaları
|
TEMİZ MEHMET ALİ, KOÇ HÜSEYİN, TEMİZ ZEYNEP
|
Ases IV. International Conference On Social Sciences
|
17.12.2022-
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
2
|
Okul Dışı Ortamlarda Gerçekleştirilen Bir STEM Eğitimi Projesinin Öğretmenlerin STEM Farkındalıklarına ve 21. yy Becerilerine Etkisi
|
ÇEVİK MUSTAFA, BAKİOĞLU BÜŞRA, TEMİZ ZEYNEP
|
International Education Congress
|
17.11.2022-19.11.2022
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
3
|
STEM Her Yerde: Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Etkin Kullanımı
|
ÇEVİK MUSTAFA, BAKİOĞLU BÜŞRA, TEMİZ ZEYNEP
|
International Education Congress
|
17.11.2022-19.11.2022
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
4
|
How stories help to develop an ecological perspective? An Indigenous story telling session with Turkish children
|
TEMİZ ZEYNEP,KARAARSLAN SEMİZ GÜLİZ,YILMAZ SİMGE
|
Vth International Eurasian Educational Research Congress
|
02.05.2018-05.05.2018
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
5
|
How Stories Help to Develop An Ecological Perspective? An Indigenous Story Telling Session with Turkish Children
|
TEMİZ ZEYNEP,KARAARSLAN SEMİZ GÜLİZ,YILMAZ SİMGE
|
Vth International EurasianEducational Research (EJER) Congress
|
02.05.2018-05.05.2018
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
6
|
Investigating Outdoor Environments of Kindergartens and Pre-school Classes Located in Primary School
|
TEMİZ ZEYNEP,YILMAZ SİMGE
|
Vth International Eurasian Educational Research (EJER) Congress
|
02.05.2018-05.05.2018
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
7
|
Comparing Narrative Skills of Monolingual and Bilingual Children
|
TEMİZ ZEYNEP
|
5th International Eurasian Educational Research Congress
|
02.05.2018-05.05.2018
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
8
|
How stories help to develop an ecological perspective? An Indigenous story telling session with Turkish children
|
TEMİZ ZEYNEP,KARAARSLAN SEMİZ GÜLİZ,YILMAZ SİMGE
|
5th International Eurasian Educational Research Congress
|
02.05.2018-05.05.2018
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
9
|
Investigating Outdoor Environments of Kindergartens and Pre-school Classes Located in Primary School
|
TEMİZ ZEYNEP,YILMAZ SİMGE
|
5th International Eurasian Educational Research Congress
|
02.05.2018-05.05.2018
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
10
|
Formation of Gender Stereotypes Based on Culture.
|
TEMİZ ZEYNEP,CİN FİRDEVS MELİS
|
27th International Congress on Educational Sciences
|
20.04.2018-23.04.2018
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
11
|
Preparing Data Representation Activities for Young Learners
|
TEMİZ ZEYNEP,YILDIZ ESRA
|
27th International Congress on Educational Sciences
|
18.04.2018-22.04.2018
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
12
|
Formation Of Gender Stereotypes Based On Culture
|
TEMİZ ZEYNEP,CİN FİRDEVS MELİS
|
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi
|
18.04.2018-22.04.2018
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
13
|
Developing Graphic Reading Skills in Preschool Period
|
BALGALMIŞ ESRA,TEMİZ ZEYNEP
|
International Symposium on Human and Social Sciences
|
07.04.2018-09.04.2018
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
14
|
Integrating outdoor environments and natural materials to early childhood education math and science activities
|
TEMİZ ZEYNEP,KARAARSLAN SEMİZ GÜLİZ
|
3rd Internatıonal congress on environmental researches and technology (ICERAT)
|
08.11.2017-12.11.2017
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
15
|
Okul öncesi eğitiminde sanat etkinliklerinde doğayı ve doğal materyalleri kullanmak
|
KARAARSLAN SEMİZ GÜLİZ,TEMİZ ZEYNEP
|
Uluslararası Eğitim Forumu (EYFOR)
|
19.10.2017-21.10.2017
|
Ulusal
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
16
|
Which one is more beautiful? Creative art versus streotype art
|
TEMİZ ZEYNEP
|
5. uluslararası okul öncesi eğitim kongresi
|
18.10.2017-21.10.2017
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
17
|
Improving narative skills of bilingual children through storytelling activities
|
TEMİZ ZEYNEP
|
5. uluslararası okul öncesi eğitim kongresi
|
18.10.2017-21.10.2017
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
18
|
A Descriptive Study on Gender Equity in Pre-school Education
|
TEMİZ ZEYNEP,CİN FİRDEVS MELİS
|
5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
|
18.10.2017-21.10.2017
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
19
|
Attention! School Bus.
|
TEMİZ ZEYNEP,YILMAZ SİMGE
|
ECER 2017: Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent roles of policy and educational research
|
21.08.2017-25.08.2017
|
Uluslararası
Özet bildiri
Poster
|
|
|
20
|
Attention! School Bus
|
TEMİZ ZEYNEP,YILMAZ SİMGE
|
EERA: ECER 2017
|
21.08.2017-25.08.2017
|
Uluslararası
Özet bildiri
Poster
|
|
|
21
|
The story of acquiring Turkish as a second language
|
TEMİZ ZEYNEP
|
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi
|
20.04.2017-24.04.2017
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
22
|
Tohumlarla Matematik Etkinliği
|
TEMİZ ZEYNEP
|
26th International Congress on Educational Sciences
|
20.04.2017-24.04.2017
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
23
|
An Evaluation of Architecture of Pre school Education Buildings
|
TEMİZ ZEYNEP
|
EUROPEAN EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION
|
07.09.2015-11.09.2015
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
24
|
What teachers teach through play
|
TEMİZ ZEYNEP
|
World Organization for Early Childhood Education
|
27.07.2015-01.08.2015
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
25
|
Early Childhood Teachers Involvement in Free Play Time with Kurdish Speaking Children in Non Bilingual Education Setting in Turkey
|
TEMİZ ZEYNEP,CİN FİRDEVS MELİS
|
II. International Eurasian Educational Research Congress
|
08.06.2015-10.06.2015
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
26
|
Probable Challenges and Resolution Suggestions of Pre school Education Teachers in Teaching Children who do not Speak in Turkish
|
TEMİZ ZEYNEP
|
VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi
|
28.05.2015-31.05.2015
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
27
|
Early Childhood Education Teachers Concern before Entering Teaching Profession and after Getting Involved in the Teaching Profession
|
TEMİZ ZEYNEP
|
11. International Congress of Qualitative Inquiry
|
20.05.2015-23.05.2015
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
28
|
Öğretmenlerin özel öğretim kurumlarında çalışmaktan kaçınma nedenleri.
|
TEMİZ ZEYNEP
|
I. Eğitim Kongresi
|
28.11.2014-30.11.2014
|
Ulusal
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
29
|
Where Turkish parents bury a baby’s umbilical cord after it falls of? What is their expectation for their children’s future
|
TEMİZ ZEYNEP
|
International Congress of World Organization for Early Childhood Education
|
01.07.2014-05.07.2014
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
30
|
Supervising Process in Pre-school Education
|
TEMİZ ZEYNEP
|
VI Uluslar Arası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi
|
18.06.2014-20.06.2014
|
Ulusal
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
31
|
Beginning early childhood teachers’ struggles in remote areas
|
TEMİZ ZEYNEP
|
International Congress of Educational Research
|
05.06.2014-08.06.2014
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
32
|
Küçük çocuklara trafik eğitimi verilmesi
|
TEMİZ ZEYNEP
|
5. Karayolları Trafik Güvenliği Sempozyumu
|
21.05.2014-23.05.2014
|
Ulusal
Tam metin bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
33
|
Getting Ready For Inclusion
|
TEMİZ ZEYNEP,PARLAK RAKAP ASİYE,BEKTAŞ FETHİYE LEMİS,OSMANOĞLU NURŞEN
|
International Congress On Early Childhood Intervention
|
03.04.2014-06.04.2014
|
Uluslararası
Özet bildiri
Poster
|
|
|
34
|
Getting ready for inclusion
|
TEMİZ ZEYNEP,PARLAK RAKAP ASİYE,atlı sibel,önkol fethiye lemis,OSMANOĞLU NURŞEN
|
International Congress on Early Childhood Intervention
|
03.04.2014-06.04.2014
|
Uluslararası
Özet bildiri
Poster
|
|
|
35
|
How violence against woman influence children and their teachers
|
TEMİZ ZEYNEP
|
European Conference on Educational Research
|
09.09.2013-13.09.2013
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
36
|
Yeni öğretmenlerin mesleklerine ilişkin metafor algıları: Yenilerini yok eden meslek
|
TEMİZ ZEYNEP,ÜNLÜ ÇETİN ŞENİL
|
22. Eğitim Bilimleri Kongresi
|
05.09.2013-07.09.2013
|
Ulusal
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
37
|
Yeni Öğretmenlerin Mesleklerine İlişkin Metafor Algıları
|
AKDAĞ ZEYNEP,ÜNLÜ ÇETİN ŞENİL
|
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (Uluslararası Katılımlı)
|
05.09.2013-07.09.2013
|
Ulusal
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
38
|
How early childhood education relates to narrative skills
|
TEMİZ ZEYNEP,YATMAZ ZEYNEP BERNA
|
5th International Conference on Education and New Learning Technologies
|
01.07.2013-03.07.2013
|
Uluslararası
Tam metin bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
39
|
Changes in teachers’ motivation in time
|
TEMİZ ZEYNEP,HASER ÇİĞDEM
|
5th International Conference on Education and New Learning Technologies
|
01.07.2013-03.07.2013
|
Uluslararası
Tam metin bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
40
|
First Years of Teaching in National Curriculum Context
|
TEMİZ ZEYNEP,HASER ÇİĞDEM
|
International Symposium, New Issues on Teacher Education
|
09.05.2013-11.05.2013
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
41
|
Beginning early childhood education teachers’ experiences in independent and elementary schools
|
TEMİZ ZEYNEP,HASER ÇİĞDEM
|
Applied Education Congress
|
13.09.2012-15.09.2012
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
42
|
Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Başlamadan Önceki Beklentileri ve Göreve Başladıktan Sonra Karsılaştıkları Olumlu Olumsuz Durumlar
|
TEMİZ ZEYNEP
|
1. Sosyal Bilimler Doktora Öğrencileri Çalıştayı
|
23.05.2012-25.12.2012
|
Ulusal
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
43
|
Beginning early childhood education teachers’ classroom management concerns in the first year of teaching
|
TEMİZ ZEYNEP,HASER ÇİĞDEM
|
National Association for the Education of Young Children Congress
|
02.11.2011-05.11.2011
|
Uluslararası
Özet bildiri
Poster
|
|
|
44
|
Inclusion in Early Childhood Education
|
TEMİZ ZEYNEP,HASER ÇİĞDEM
|
7th International Congress of Qualitative Inquiry
|
18.05.2011-21.05.2011
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
45
|
The first day of teaching
|
TEMİZ ZEYNEP,HASER ÇİĞDEM
|
American Educational Research Association Annual Meeting
|
08.04.2011-12.04.2011
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
46
|
Beginning early childhood education teachers problems in Turkey
|
TEMİZ ZEYNEP,HASER ÇİĞDEM
|
World Conference on Learning, Teaching and Administration
|
29.10.2010-31.10.2010
|
Uluslararası
Tam metin bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
47
|
Satisfaction of prospective early childhood teachers with their future profession
|
TEMİZ ZEYNEP,HASER ÇİĞDEM
|
European Conference on Educational Research
|
23.08.2010-27.08.2010
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
48
|
Okulöncesi eğitim alan ve almayan ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin anlattıkları hikayelerde hayvanların özelliklerini ifade edişlerinin karşılaştırılması
|
TEMİZ ZEYNEP
|
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
|
01.10.2009-03.10.2009
|
Ulusal
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
49
|
How gender relates to narrative skills
|
TEMİZ ZEYNEP,ERDEN FEYZA
|
1st International Congress of Educational Research
|
01.05.2009-03.05.2009
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
50
|
Okul öncesi eğitimde hikaye anlatma gelişiminin desteklenmesi
|
TEMİZ ZEYNEP
|
6. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi: Türkkiye’de Çocuk Yetiştirmek
|
13.10.2008-15.10.2008
|
Ulusal
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
51
|
How early childhood teacher candidates integrate science into their field experience
|
TEMİZ ZEYNEP, PARLAK RAKAP ASİYE
|
XIII. IOSTE Symposium, the Use of Science and Technology Education for Peace and Sustainable Development
|
21.09.2008-26.09.2008
|
Uluslararası
Tam metin bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
52
|
How Early Childhood Teacher Candidates Integrate Science into Their Field Experience
|
TEMİZ ZEYNEP,PARLAK RAKAP ASİYE
|
13th International Organization for Science and Technology Education
|
21.09.2008-26.09.2008
|
Uluslararası
Tam metin bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
53
|
Turkish parents’ reading activities with their children at home
|
TEMİZ ZEYNEP,YATMAZ ZEYNEP BERNA
|
European Conference on Educational Research,
|
08.09.2008-12.09.2008
|
Uluslararası
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
54
|
Okulöncesi eğitimi öğretmen adaylarının kariyer seçimi ve gelişimi
|
TEMİZ ZEYNEP
|
9. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi
|
17.10.2007-19.10.2007
|
Ulusal
Özet bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
55
|
How prospective early childhood teachers integrate technology in their teaching practice
|
TEMİZ ZEYNEP,KARA AYDEMİR AYŞE GÜL
|
7th International educational technology conference
|
03.05.2007-05.05.2007
|
Uluslararası
Tam metin bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
56
|
Okulöncesi eğitim çağındaki çocuklara çevre bilinci kazandırmak için gönüllü kuruluşlar ile işbirliği yapmak
|
TEMİZ ZEYNEP,YATMAZ ZEYNEP BERNA
|
7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
|
07.09.2006-09.09.2006
|
Ulusal
Tam metin bildiri
Sözlü Sunum
|
|
|
57
|
Turkish Parents Reading and Narrating Activities with Their Children at Home
|
AKDAĞ ZEYNEP,ERDİLLER ZEYNEP BERNA
|
ECER 2008 European Conference on Educational Research
|
05.10.2003-11.10.2003
|
Uluslararası
Tam metin bildiri
Sözlü Sunum
|
|