1
|
Predicting Academic Self-Efficacy Based on Self-Directed Learning and Future Time Perspective
|
KARATAŞ KASIM, ARPACI İBRAHİM, SÜER SEDEF
|
Psychological Reports
|
2025
| |
Q2
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|
|
|
2
|
Ahlaki Zeka Kavramı: Kuramsal Bir Bakış
|
ŞANLI YUSUF ZİYA,ARSLAN FATMA,KARATAŞ KASIM
|
Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi
|
2025
| |
Uluslararası
Hakemli
İndeks Copernikus, Academic Resource Index, ESJI
Özgün Makale
|
|
|
3
|
Öğretmen Adaylarının Ahlaki Zekâ ile Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitime Hazırbulunuşluk Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
|
DOĞRU MEHMET,KARATAŞ KASIM
|
Uluslararası Psiko-Sosyal Eğitim Araştırmaları Dergisi
|
2025
| |
Uluslararası
Hakemli
Academic Resource Index Researchbib, Academindex, Asian Science Citation Index Database CiteFactor Directory of Research Journals Indexing ESJI Eurasian Scientific Journal Index EuroPub Directory of Academic and Scientific Journals Google Scholar ROAD Directory of Open Access Scholarly Resources, Türk Eğitim İndeksi
Özgün Makale
|
|
|
4
|
The role of academic self-efficacy in the relationship between motivation and future time perspective of teacher candidates
|
KARATAŞ KASIM,HAN BÜNYAMİN,ORAL BEHÇET
|
Organizational Psychology
|
2025
| |
Uluslararası
Hakemli
ESCI
Özgün Makale
|
|
|
5
|
Predicting teachers’ sense of efficacy: A multimodal analysis integrating SEM, deep learning, and ANN
|
ARPACI İBRAHİM,KARATAŞ KASIM,GÜN FEYZA,SÜER SEDEF
|
Psychology in the Schools
|
2024
| |
Q3
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|
|
|
6
|
Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Depremzede Öğrencilerin Yaşadıkları Sorunlar
|
DOĞRU MEHMET,KARATAŞ KASIM
|
Journal of Turkic Civilization Studies
|
2024
| |
Uluslararası
Hakemli
İndeks Copernikus, Academic Resource Index, ESJI
Özgün Makale
|
|
|
7
|
Öğretmen Adaylarının Kapsayıcı Öğretmen Özelliklerine Yönelik Görüşleri ve Kültürel Çeşitlilik Algıları
|
YILMAZ EMRE, KARATAŞ KASIM
|
Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi
|
2023
| |
Uluslararası
Hakemli
H.W. Wilson
Özgün Makale
|
|
|
8
|
Kültürel Değerlere Duyarlı Sınıf Yönetimi Öz Yeterlik Ölçeği'nin Türkçeye Uyarlama Çalışması
|
KARATAŞ KASIM, SEZGİN ESRA, YILMAZ EMRE
|
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
|
2023
| |
Uluslararası
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|
|
9
|
Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrenciler Üzerine Yapılan Araştırmaların İncelenmesi: Bir İçerik Analizi
|
ŞAYAK HATİCE, KARATAŞ KASIM, YILMAZ EMRE
|
Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi
|
2023
| |
Uluslararası
Hakemli
SOBİAD, WorldCat, Academindex, Base
Özgün Makale
|
|
|
10
|
Predicting the Culturally Responsive Teacher Roles With Cultural Intelligence and Self-Efficacy Using Machine Learning Classification Algorithms
|
KARATAŞ KASIM, ARPACI İBRAHİM, YILDIRIM YUSUF
|
Education and Urban Society
|
2023
| |
Q4
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|
|
|
11
|
The Role of Self-Directed Learning in the Relationship Between Motivation and Academic Self-Efficacy of Teacher Candidates in Turkey
|
KARATAŞ KASIM
|
International Journal of Self-Directed Learning
|
2022
| |
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
12
|
Öğretmenlik Deneyimine İlk Adım: Öğretmenlik Uygulaması Sürecinin İncelenmesi
|
ZEYBEK GÜLÇİN, KARATAŞ KASIM
|
MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi
|
2022
| |
Uluslararası
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|
|
13
|
Role of Social Justice in the Relationship Between Cultural Intelligence and Attitude Toward Teaching Profession
|
KARATAŞ KASIM, HAN BÜNYAMİN
|
Journal of Teacher Education for Sustainability
|
2022
| |
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
14
|
Understanding the social sustainability of the Metaverse by integrating UTAUT2 and big five personality traits: A hybrid SEM-ANN approach
|
ARPACI İBRAHİM, KARATAŞ KASIM, KUŞCİ İSMAİL, AL-EMRAN MOSTAFA
|
Technology in Society
|
2022
| |
Q1
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|
|
|
15
|
The Mediating Role of Cultural Intelligence in the Relationship between Social Justice and Global Citizenship
|
KARATAŞ KASIM, ARPACI İBRAHİM
|
Critical Questions in Education
|
2022
| |
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
16
|
The Mediating Role of Positivity in the Relationship Between State Anxiety and Problematic Social Media Use During the COVID-19 Pandemic
|
ARPACI İBRAHİM, KARATAŞ KASIM, KIRAN FETTAH, KUŞCİ İSMAİL, TOPÇU Ahmet
|
DEATH STUDIES
|
2022
| |
Q1
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|
|
|
17
|
The Role of Self-directed Learning, Metacognition, and 21st Century Skills Predicting the Readiness for Online Learning
|
KARATAŞ KASIM,ARPACI İBRAHİM
|
Contemporary Educational Technology
|
2021
| |
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
18
|
The mediating role of tolerance in the relationship between cultural intelligence and xenophobia
|
KARATAŞ KASIM, ARPACI İBRAHİM
|
Asia Pacific Education Review
|
2021
| |
Q3
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|
|
|
19
|
A Cross-Cultural Analysis of the Influence of Psychological Needs and Cultural Individualism on Problematic Internet Use
|
ARPACI İBRAHİM, KARATAŞ KASIM, BALOĞLU MUSTAFA, KESİCİ ŞAHİN
|
International Archives of Addiction Research and Medicine
|
2021
| |
Uluslararası
Hakemli
World Cat, ICMJE
Özgün Makale
|
|
|
20
|
COVID-19 Phobia in the United States: Validation of the COVID-19 Phobia Scale (C19P-SE)
|
ARPACI İBRAHİM, KARATAŞ KASIM, BALOĞLU MUSTAFA, HAKTANIR ABDULKADİR
|
Death Studies
|
2021
| |
Q1
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|
|
|
21
|
The Mediating Role of Self-Directed Learning Readiness in the Relationship Between Teaching-Learning Conceptions and Lifelong Learning Tendencies
|
KARATAŞ KASIM, ŞENTÜRK CİHAD, TEKE AZİZ
|
Australian Journal of Teacher Education
|
2021
| |
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
22
|
Evaluating Prospective Mathematics Teachers’ Development of Ethical Knowledge and Awareness
|
KARATAŞ KASIM, YILMAZ NADİDE
|
Research in Pedagogy
|
2021
| |
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
23
|
The Competencies of the Culturally Responsive Teacher: What, Why and How?
|
KARATAŞ KASIM
|
i.e.: inquiry in education
|
2020
| |
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
24
|
The Role of the Academic Field in the Relationship between Self-Directed Learning and 21st Century Skills
|
KARATAŞ KASIM,ZEYBEK GÜLÇİN
|
Bulletin of Education Research
|
2020
| |
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
25
|
Psychological effects of COVID-19 Pandemic on Society and Its Reflections on Education
|
AKAT MUHAMMED,KARATAŞ KASIM
|
Turkish Studies
|
2020
| |
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|
|
26
|
Contributions of Culturally Responsive Elementary School Teachers in the Education Process
|
KARATAŞ KASIM
|
Excellence in Education Journal
|
2020
| |
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
27
|
Öğretmenlik Mesleğine Kuramsal Bir Bakış
|
KARATAŞ KASIM
|
Electronic Journal of Education Sciences
|
2020
| |
Ulusal
Hakemli
Google Scholar, Asos Index
Özgün Makale
|
|
|
28
|
The development and initial tests for the psychometric properties of the COVID-19 Phobia Scale (C19P-S)
|
ARPACI İBRAHİM,KARATAŞ KASIM,BALOĞLU MUSTAFA
|
Personality and Individual Differences
|
2020
| |
Q2
Uluslararası
Hakemli
SSCI
Özgün Makale
|
|
|
29
|
Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojinin Temel Eğitime Yansımaları
|
KARATAŞ KASIM
|
Milli Eğitim Dergisi
|
2020
| |
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|
|
30
|
Üniversite Öğrencilerinin Bilgi İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Kültürlerarası Bir Karşılaştırma
|
GÜL YAVUZ ERCAN,KARATAŞ KASIM
|
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
|
2020
| |
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|
|
31
|
Kültürel Değerlere Duyarlı Öğretmen Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
|
KARATAŞ KASIM
|
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
|
2020
| |
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|
|
32
|
Lise Öğrencilerinin Rehberlik Hizmetlerine ve Rehber Öğretmene İlişkin Algılarının İncelenmesi: Metaforik Bir Analiz
|
KARATAŞ KASIM,SÖNMEZ NURAYDIN
|
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
|
2019
| |
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|
|
33
|
Öğretmen Adayları Hoşgörü Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması
|
Gül Yavuz Ercan,KARATAŞ KASIM,Borkoev Bakıt
|
Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
|
2019
| |
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|
|
34
|
Tevekkülün Psikolojik Yansımaları
|
KARATAŞ KASIM,BALOĞLU MUSTAFA
|
Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
|
2019
| |
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|
|
35
|
Evaluating Elementary Teaching Undergraduate Programs in terms of Culturally Responsive Elementary Teacher Training
|
KARATAŞ KASIM,ORAL BEHÇET
|
i.e.: inquiry in education
|
2019
| |
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
36
|
Kültürleşme Stresi Kıskacında Suriyeli Öğrenciler
|
KARATAŞ KASIM,BALOĞLU MUSTAFA
|
Turkish Studies
|
2018
| |
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|
|
37
|
Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Eğitim – Öğretim Sorunları: Bismil İlçesi Örneği
|
KARATAŞ KASIM,ÇAKAN SAİD
|
İlköğretim Online (elektronik)
|
2018
| |
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|
|
38
|
Öğretmen Adaylarının Öz Yönetimli Öğrenmeye Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Üst-Bilişsel Farkındalık Düzeyleri Açısından Yordanması
|
KARATAŞ KASIM
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
|
2017
| |
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|
|
39
|
The Investigation of the Relationship Between Teachers’ Beliefs Towards Learning and Beliefs Towards the Standard Tests
|
KİNAY İSMAİL,KARATAŞ KASIM
|
European Journal of Education Studies
|
2017
| |
Uluslararası
Hakemli
OAJI (Open Academic Journals Index)
Özgün Makale
|
|
|
40
|
Öğretmenlik Mesleğinin Yeterlikleri ve Geleceği: Metaforik Bir Analiz
|
KARATAŞ KASIM,ARDIÇ TUNCAY,ORAL BEHÇET
|
Turkish Studies
|
2017
| |
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|
|
41
|
Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitime Hazırbulunuşluk Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
|
KARATAŞ KASIM,ORAL BEHÇET
|
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
|
2017
| |
Ulusal
Hakemli
PEGEM Türk Eğitim Bilimleri İndeksi, Türk Eğitim İndeksi, DOAJ, Root Indexıng
Özgün Makale
|
|
|
42
|
Examining the level of internet addiction of adolescents in terms of various variables
|
AYAZ MEHMET FATİH,KARATAŞ KASIM
|
World Journal on Educational Technology: Current Issues
|
2016
| |
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
43
|
ARCS Motivasyon Modeli'ne Dayalı Öğretim Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
|
KARATAŞ KASIM,ARDIÇ TUNCAY,KAYA İSMET
|
Kastamonu Eğitim Dergisi
|
2016
| |
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|
|
44
|
Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagoji
|
KARATAŞ KASIM,ORAL BEHÇET
|
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi
|
2016
| |
Ulusal
Hakemli
SOBIAD, CiteFactor, Index Copernicus
Özgün Makale
|
|
|
45
|
An Investigation of the Perceptions of School Administrators Towards the Roles and Duties of School Counselors
|
KARATAŞ KASIM,KAYA İSMET
|
Eurasian Journal of Educational Research
|
2015
| |
Uluslararası
Hakemli
Journals Indexed in Eric
Özgün Makale
|
|
|
46
|
Teachers Perceptions on Culturally Responsiveness in Education
|
KARATAŞ KASIM,ORAL BEHÇET
|
Journal of Ethnic and Cultural Studies
|
2015
| |
Uluslararası
Hakemli
Scopus, Crossref, DOAJ, EconLit,Google Scholar, JournalTOCs,Open J-Gate, Open Science Directory, PKP Open Archives Harvester, ScienceGate, SFU Library, Ulrich's, Worldcat
Özgün Makale
|
|
|
47
|
Öz Yönetimli Öğrenmeye Hazırbulunuşluk Düzeyinin Eleştirel Düşünme Eğilimi Genel Öz Yeterlik ve Akademik Başarı Açısından Yordanması
|
KARATAŞ KASIM, BAŞBAY MAKBULE
|
İlköğretim Online Dergisi
|
2014
| |
Ulusal
Hakemli
TR DİZİN
Özgün Makale
|
|