Giriş
Akademik verilerinizi güncellemek için YÖKSİS'e giriş yapmanız gerekmektedir.
  • Eğitim Bilgileri
  • Yayınlar & Eserler
  • Mesleki Deneyim
  • Faaliyetler
  • Projeler & Ödüller
Son güncelleme:25.04.2024
[Daralt/Genişlet]
 
DOÇENT
GONCA HARMAN
EĞİTİM FAKÜLTESİ
MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Fen Bilgisi Eğitimi
[Daralt/Genişlet]
Makaleler 56
1
Nutrition awareness of middle school students in the early adolescence period
OK Merve, YENİKALAYCI NİSA, HARMAN GONCA
Journal of Science Learning
2023
Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric Özgün Makale
2
Determining proportional reasoning skills in science education with context-based knowledge acquisition questions and opinions of pre-service science teachers
YENİKALAYCI NİSA, HARMAN GONCA
Journal of Materials Education
2023
Uluslararası Hakemli SCI-Expanded Özgün Makale
3
The Effect of Prediction-Observation-Explanation (POE) Method on Learning of Image Formation by a Plane Mirror and Pre-service Teachers’ Opinions
HARMAN GONCA, YENİKALAYCI NİSA
Journal of Educational Research and Practice
2022
Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric Özgün Makale
4
TAHMİN-GÖZLEM-AÇIKLAMA (TGA) YÖNTEMİ İLE BOZUK ELEKTRİKLİ ARAÇ-GEREÇLERİN İÇ YAPISININ İNCELENMESİNE YÖNELİK FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ
HARMAN GONCA, YENİKALAYCI NİSA
Milli Eğitim
2022
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
5
Determination of Science Students' Awareness on Waste Management
HARMAN GONCA, YENİKALAYCI NİSA
Journal of Science Learning
2022
Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric Özgün Makale
6
Preservice Science Teachers’ Favorite Scientists
HARMAN GONCA
i.e.: inquiry in education
2022
Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric Özgün Makale
7
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoçeşitliliğe Yönelik Farkındalıkları
HARMAN GONCA, YENİKALAYCI NİSA
Anadolu Journal of Educational Sciences International
2021
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
8
STEM Eğitiminde Mühendislik Tasarım Sürecine Dayalı Etkinliklere Yönelik Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri
HARMAN GONCA, YENİKALAYCI NİSA
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
2021
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
9
Modelle Öğretim Yönteminin Moleküllerin Geometrik Yapılarının Öğretimine Etkisi: CH4, NH3, H2O Örnekleri
HARMAN GONCA,ÇELİKLER DİLEK
Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
2020
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
10
Arduino ile Kara Şimşek Uygulamasına Yönelik Fen Bilgisi Öğrencilerinin Görüşleri
YENİKALAYCI NİSA, HARMAN GONCA
Trakya Eğitim Dergisi
2020
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
11
ABSQR code game: Reinforcing the names, formulas, types and reactions of acids, bases and salts
HARMAN GONCA, YENİKALAYCI NİSA
Journal of Materials Education
2020
Uluslararası Hakemli SCI-Expanded Özgün Makale
12
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sıfır Atık Yaklaşımına Yönelik Farkındalıkları
HARMAN GONCA, YENİKALAYCI NİSA
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
2020
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
13
Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel araştırma yapmaya yönelik metaforik algıları
HARMAN GONCA,ŞEKER RENAN
Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
2019
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
14
Fen bilgisi öğretmen adaylarının fizik, kimya ve biyoloji deneylerine yönelik algılarının metaforlar aracılığı ile incelenmesi
HARMAN GONCA,ŞEKER RENAN
Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
2019
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
15
Lamba parlaklığı konusunun öğretiminde analoji kullanımının etkisi
HARMAN GONCA,ÇÖKELEZ AYTEKİN
Kastamonu Eğitim Dergisi
2019
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
16
Lamba parlaklığı konusunda değişkenleri belirleme ve kontrol etmenin öğretiminde analoji kullanımının etkisi
HARMAN GONCA,ÇÖKELEZ AYTEKİN
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
2019
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
17
Renk kodları ile direnç okumanın öğretiminde simülasyon kullanımının öğrenme üzerindeki etkisi ve öğrencilerin görüşleri
HARMAN GONCA,YENİKALAYCI NİSA
Trakya Eğitim Dergisi
2019
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
18
Lamba parlaklığını etkileyen değişkenler ile değişkenleri belirlemenin öğretiminde analoji kullanımının etkisi
HARMAN GONCA,ÇÖKELEZ AYTEKİN
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
2019
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
19
Öğretimde analoji kullanımının etkisi: Lamba parlaklığını nasıl değiştirebiliriz?
HARMAN GONCA,ÇÖKELEZ AYTEKİN
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
2018
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
20
Ortaokul öğrencilerinin bilim insanı olmaya yönelik düşünceleri
HARMAN GONCA,ŞEKER RENAN
Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
2018
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
21
Fen bilgisi öğretmen adaylarının asit, baz ve tuz çözeltilerinin elektriksel iletkenliği ile ilgili hazırbulunuşlukları
HARMAN GONCA
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
2018
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
22
Fen bilgisi öğretmen adaylarının nanoteknoloji kavramı hakkındaki farkındalıkları
HARMAN GONCA,ŞEKER RENAN
Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
2018
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
23
Fen bilgisi öğrencilerinin katılarda yoğunluk tayini ile ilgili hazırbulunuşlukları
HARMAN GONCA
Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
2018
Ulusal Hakemli ASOS index Özgün Makale
24
The opinions of elementary science teacher candidates regarding the collection, separation and recycling of solid wastes
HARMAN GONCA,ÇELİKLER DİLEK
Kastamonu Eğitim Dergisi
2018
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
25
Fen bilgisi öğretmen adaylarının sürdürülebilirlik kavramı hakkındaki farkındalıkları: Benim okulum.
HARMAN GONCA
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
2017
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
26
Mühendislik öğrencilerinin model kavramı ile ilgili görüşleri
ÇÖKELEZ AYTEKİN,HARMAN GONCA,DAL BURÇKİN
Türk İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi
2017
Ulusal Hakemli Scientific Indexing Services, Türk Eğitim İndeksi Özgün Makale
27
Teaching the variables affecting on the brightness of a light bulb in a simple electrical circuit using a Hydraulic System Model (HSM).
HARMAN GONCA
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
2017
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
28
Analojilerin fen eğitimindeki yeri ve önemi
HARMAN GONCA,ÇÖKELEZ AYTEKİN
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
2017
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
29
Ortaokul öğrencilerinin zihnindeki bilim insanı
HARMAN GONCA,ŞEKER RENAN
Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
2017
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
30
Fen bilgisi öğretmen adaylarının sosyo-bilimsel bir konu olan organ bağışına yönelik metaforik algıları
HARMAN GONCA,ÇÖKELEZ AYTEKİN
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
2017
Ulusal Hakemli ASOS index, EBCOhost Özgün Makale
31
Okul öncesi öğretmen adaylarının kimya, fizik ve biyoloji kavramlarına yönelik metaforik algıları.
HARMAN GONCA,ÇÖKELEZ AYTEKİN
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
2017
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
32
Ortaokul öğrencilerinin güneş, dünya ve ay ile ilgili zihinsel modelleri
HARMAN GONCA
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
2017
Ulusal Hakemli DRJI, Eurasian Scientific Journal Index, Index Copernicus Özgün Makale
33
Tuzların hidrolizi konusunun öğretiminde argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (atbö) yaklaşımının etkisi
HARMAN GONCA,ÇELİKLER DİLEK
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
2017
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
34
Pre-Service science teachers’s views on laboratory applications in science education: The effect of a two-semester course
HARMAN GONCA,ÇÖKELEZ AYTEKİN,DAL BURÇKİN,ALPER UMUT
Universal Journal of Educational Research
2016
Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric Özgün Makale
35
Fen bilgisi öğretmen adaylarının geri dönüşüm kavramı hakkındaki farkındalıkları
HARMAN GONCA,ÇELİKLER DİLEK
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
2016
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
36
The effect of the model-based teaching method on the teaching of the geometric structures of the BeCl2, BF3 and SO2 molecules
HARMAN GONCA,ÇELİKLER DİLEK
Journal of Materials Education
2016
Uluslararası Hakemli SCI-Expanded Özgün Makale
37
Ortaokul öğrencilerinin güneş ve ay tutulmaları ile ilgili zihinsel modelleri
HARMAN GONCA
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
2016
Ulusal Hakemli ASOS INDEX, EBSCOhost Özgün Makale
38
5. sınıf öğrencilerinin lamba parlaklığı ile ilgili hazırbulunuşlukları
HARMAN GONCA,ÇÖKELEZ AYTEKİN
Turkish Studies
2016
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
39
5. sınıf öğrencilerinin elektrik devreleri ile ilgili zihinsel modelleri
HARMAN GONCA,ÇÖKELEZ AYTEKİN
Turkish Studies
2016
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
40
Pnömatik Sistem Modeli ile basit elektrik devresinde lambanın hangi durumlarda ışık vereceğinin öğretilmesi
HARMAN GONCA,ÇÖKELEZ AYTEKİN
İlköğretim Online
2016
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
41
Tahmin gözlem açıklama TGA yöntemine dayalı bir laboratuvar etkinliği Hücre zarından madde geçişi
HARMAN GONCA
International Journal of New Trends in Arts, Sports Science Education
2015
Ulusal Hakemli Turkish Education Index Özgün Makale
42
Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen ve teknoloji dersinde model kullanımına yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi
HARMAN GONCA,ALAT KAZIM
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
2015
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
43
Evaluation through the use of drawings of the knowledge of science teacher candidates in Turkey regarding the recycling of waste batteries
AKSAN ZEYNEP,HARMAN GONCA,ÇELİKLER DİLEK
International Journal of Sustainable and Green Energy
2015
Uluslararası Hakemli DRJI, Chemical Abstracts Özgün Makale
44
Teaching the effect of variables on the brightness of a light bulb in a simple electrical circuit using a pneumatic system model PSM
HARMAN GONCA,ÇÖKELEZ AYTEKİN
International Journal of Physical Sciences
2015
Uluslararası Hakemli DOAJ, Chemical Abstracts Özgün Makale
45
Fen bilgisi öğrencilerinin asit ve bazlarla ilgili zihinsel modellerinin analizi
ÇELİKLER DİLEK,HARMAN GONCA
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
2015
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
46
The development of conceptual models for teachİng waste materİal recovery to mİddle school students
HARMAN GONCA,ÇELİKLER DİLEK
Journal of Materials Education
2015
Uluslararası Hakemli SCI-Expanded Özgün Makale
47
The effect of the SCAMPER technique in raising awareness regarding the collection and utilization of solid waste
ÇELİKLER DİLEK,HARMAN GONCA
Journal of Education and Practice
2015
Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric Özgün Makale
48
Mental models which influence the attitudes of science students towards recycling
HARMAN GONCA,AKSAN ZEYNEP,ÇELİKLER DİLEK
International Journal of Sustainable and Green Energy
2015
Uluslararası Hakemli DRJI, Chemical Abstracts Özgün Makale
49
Turkish middle school students’ conceptions and modelling of chemical bonds
ÇÖKELEZ AYTEKİN,DAL BURÇKİN,HARMAN GONCA
Journal of Baltic Science Education
2014
Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale
50
Hücre zarından madde geçişi ile ilgili kavram yanılgılarının tahmin gözlem açıklama yöntemiyle belirlenmesi
HARMAN GONCA
Türk Fen Eğitimi Dergisi
2014
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale
51
Investigation of pre-service science teachers’s views and opinions on the use of experiments in science education
DAL BURÇKİN,HARMAN GONCA,ÇÖKELEZ AYTEKİN
Journal of Education and Human Development
2014
Uluslararası Hakemli EBSCO, DRJI, Scientific Index Özgün Makale
52
Sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji öğretiminde kullanılan laboratuvar araç gereçleri ile ilgili bilgilerinin incelenmesi
HARMAN GONCA
Journal of Education and Instructional Studies in the World
2012
Ulusal Hakemli EBSCO, INDEX COPERNICUS, DRJI, OAJI, Scientific Indexing Services Özgün Makale
53
İlköğretim 8 sınıf öğrencilerinin mitoz bölünme konusundaki bilgilerinin çizim yöntemi ile incelenmesi
HARMAN GONCA
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
2012
Ulusal Hakemli OAJI, Scientific Indexing Services Özgün Makale
54
Fen bilgisi öğretmen adaylarının fiziksel ve kimyasal değişme hakkındaki bilgileri ve kavram yanılgıları
HARMAN GONCA
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
2012
Ulusal Hakemli OAJI, Scientific Indexing Services Özgün Makale
55
Eğitimde hazır bulunuşluğun önemi üzerine bir derleme çalışması
HARMAN GONCA,ÇELİKLER DİLEK
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
2012
Ulusal Hakemli OAJI, Scientific Indexing Services Özgün Makale
56
Fen bilgisi öğretmen adaylarının beyin temelli öğrenme ile ilgili bilgilerinin incelenmesi
HARMAN GONCA,ÇÖKELEZ AYTEKİN
Türk Fen Eğitimi Dergisi
2012
Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale